Draw attention to promos + sales!

Draw attention to promos + sales!

Fietskar pakketten

Fietskar voor SUP tegen een gunstige setprijs
Fietskar voor SUP tegen een gunstige setprijs

Welke reacha is de juiste?

Beschikbare wielsets

compact 20" | street 24" | beach 20" fat

compact 20" | street 24" | beach 20" fat

pro 26" fat

compact 20" | street 24" | beach 20" fat

compact 20" | street 24" | beach 20" fat

Verstelbare breedte
Verstelbare lengte
Versterkte disselbevestiging
Fietsverbinding

Zadelpen met bike connector 2.0

Zadelpen met bike connector 2.0

Zadelpen met bike connector 2.0

Zadelpen met bike connector 2.0

Achteras met Weber aanhangwagenkoppeling E

Beste applicatie

Wingfoil, Kitesurf, Surfboard (kort), Winkelen, Hondenboxen, Kamperen

SUP, Kajak, Surfboard (lang), Windsurfboard

Surfschulen, Schwere Lasten

Boot, >5m, viskajaks, race SUP's, kano

Wingfoil, Kitesurf, Surfboard (kurz), Einkäufe, Hundeboxen, Camping

Weet je het nog niet zeker?

In deze video leggen we ons modulaire systeem uit en helpen we je de juiste trailer te vinden.

De belangrijkste vragen & antwoorden

Er zijn vijf reacha-modellen: reacha SPORT, reacha CITY, reacha WEBER, reacha XXL en reacha PRO. Elk model is er in verschillende varianten, afhankelijk van de keuze van wielstellen en laadruimte.

Op onze fietskar collectie pagina kun je een goed overzicht krijgen van de verschillende reacha modellen, maar hier nog eens de belangrijkste verschillen.

De lijst:

De SPORT-, CITY-, WEBER- en PRO-modellen worden geleverd met ons aluminium frame in standaardafmetingen. Bij de reacha PRO is ook de disselbevestiging verstevigd. De reacha XXL daarentegen heeft een eigen XXL-frame dat 30 cm langer en 10 cm breder is.

De dissel:

reacha SPORT, reacha PRO en reacha XXL hebben de lange zogenaamde SPORT-dissel. Dit betekent dat bijzonder lang materieel op de dissel kan worden geplaatst en vervoerd. 

reacha CITY en reacha WEBER daarentegen hebben kortere dissels en zijn daardoor wendbaarder en geschikter voor transport in de stad. De reacha CITY is ook als steekwagen te gebruiken dankzij de omhoog gerichte dissel. De reacha WEBER daarentegen wordt op ashoogte aan een Weber fietskoppeling bevestigd en is daardoor vooral geschikt als fietsaanhanger. Zowel de CITY- als de WEBER-dissels hebben een zijstandaard voor gemakkelijk parkeren.

De banden:

We bieden reacha SPORT, CITY, WEBER en XXL aan met drie verschillende wielsets. De compacte 20” band is ideaal voor op de weg en heeft de kleinste pakmaat. Wil je sneller op verharde wegen of is bodemvrijheid belangrijk, dan is de straatband 24” aan te raden. En off-road en in het zand wordt de beach 20” fatbike met RVS wiellagers gebruikt.
Er is ook een zogenaamde doe-het-zelf variant die geen wielset bevat en het mogelijk maakt om oude fietsvoorbanden te hergebruiken.

De reacha PRO daarentegen heeft bijzonder grote 26" fatbike banden met RVS wiellagers, zodat hij ook met een zware belading op zee door het zand getrokken kan worden.

laadruimte:

Wij bieden alle reacha-modellen aan zonder laadvlak [“naakt”], met een stoffen tas als laadvlak [“trunk”] of met een platform als laadvlak [“platform”].

De "kofferbak" is een stoffen tas met open hoeken aan de zijkanten. Met behulp van de klittenbandsluitingen kan hij worden aangepast aan de lengte en breedte van het frame. In gedemonteerde toestand kan de kofferbak worden gebruikt als draagtas voor de reacha. 

Het “platform” daarentegen heeft een vaste breedte en wordt bevestigd aan de middenrails van het frame. Als het frame breder wordt gezet, kan een zijlaadbeugel (“bow”) gebruikt worden om bijvoorbeeld een SUP board rechtop te vervoeren. Daarnaast is het platform optioneel uit te breiden tot een box met zijwanden als toebehoren.

Aansluiting op de fiets:

Houd er rekening mee dat alle reacha-modellen geen fietsadapter bevatten. Veel Reacha-klanten gebruiken de SPORT-, CITY-, PRO- en XXL-modellen uitsluitend als handkarren en de juiste Weber-koppeling hangt af van de fiets waaraan de aanhanger moet worden gekoppeld.

reacha SPORT, CITY, PRO en XXL kunnen worden aangesloten op het fietszadel met de zogenaamde Bike Connector 2.0. Hierdoor kunnen te vervoeren lange voorwerpen buiten de achterband uitsteken, waardoor je nog meer transportlengte krijgt.

De reacha WEBER daarentegen wordt met een Weber trekhaak op de achteras van de fiets bevestigd.

Speciale benodigheden:

reacha SPORT, CITY, XXL en WEBER worden geleverd zonder extra accessoires behalve het frame, de dissel, eventueel wielstel en laadruimte. Bij de reacha PRO daarentegen zijn twee extra laadbeugels met zijwanden bij de prijs inbegrepen. 

Conclusie:

Voor vervoer in de stad en objecten tot 1,8 meter, adviseren wij de STAD regels volgens de WEBER-regel.
SPORT regels En PRO-regels zijn ontworpen voor sportartikelen tot een lengte van 4,5 meter. Te transporteren goederen met een lengte tot 5 meter zijn echter ook met een paar simpele stappen en trucs te bereiken. Voor bijzonder hoge belastingen bij handmatige bediening adviseren wij de reacha PRO tot 80 kg laadvermogen.
Voor alles langer dan 5 meter (kano's, tweezitters, vouwboten, viskajaks etc.) regel XXL voor gebruik.

De keuze van de juiste wielset en de juiste laadruimte hangt sterk af van uw toepassing en is niet in algemene termen te beantwoorden. Op de productpagina's vindt u meer informatie om u te helpen de juiste beslissing te nemen.

Wilt u meerdere voordelen van de hangers combineren, kijk dan eens bij onze sets, de zgn BUNDEL regels, een.

"500-1000€ voor wat aluminium staven, wat stof en wat velgen!!!!", "Alles komt tenslotte toch uit China! En daar willen ze zoveel geld voor!", "Het is jammer dat een geweldig product wordt bedorven door geldzucht. Zou echt geweldig zijn, maar de prijs tart beschrijving." "Er zijn aanhangwagens voor € 120 op amazon."
Helaas horen we steeds weer dergelijke en wat minder terechte kritiek van mensen die in aanraking komen met onze advertenties op social media, maar niet de moeite nemen om daadwerkelijk met reacha om te gaan. 

Ja, onze aanhangwagens zijn niet goedkoop. En nee, niet alles komt uit China. reacha is geen product van industriële massaproductie!

Het hart van ons bereik, het frame, wordt handgemaakt in kleine series in Opper-Beieren. De zeer sterke en gecoate aluminium buizen uit Belgische productie krijgen bij onze partner in de regio Rosenheim hun definitieve vorm door middel van een speciaal proces. Ook zetten we in op innovatie en duurzaamheid met andere materialen in plaats van lage prijzen. Of het nu gaat om ons laadplatform, gemaakt in onze districtsstad Miesbach, van een CO2-bindend houtmateriaal geproduceerd in Zwitserland. Of bijvoorbeeld onze Bowcover uit de Allgäu, die dankzij gerecycled pre-consumer monoplastic aan het einde van zijn levensduur eenvoudig weer in de productiecyclus kan worden opgenomen. We kunnen nu met trots zeggen dat 85% van het bereik in Europa wordt geproduceerd. Vervolgens worden hier bij Tegernsee de laatste onderdelen in elkaar gezet, alles wordt gecontroleerd, verpakt en verzonden. 

Als klein bedrijf hebben we bereik op eigen risico ontwikkeld en tot marktrijpheid gebracht zonder een grote investeerder of een groot merkenconglomeraat op de achtergrond. De kwaliteit en levensduur van het product en onze verantwoordelijkheid tegenover mens en natuur waren en zijn voor ons belangrijker dan het drukken van de prijs tot het laagste niveau. Mede daarom geven wij 2 jaar fabrieksgarantie en 10 jaar garantie op reserveonderdelen. Daarnaast hebben wij met aantallen van minder dan 5.000 trailers per jaar weinig invloed op de prijzen van onze producenten. Een bedrijf als Thule, dat volledige productiefaciliteiten in China heeft, kan natuurlijk heel andere productiekosten per eenheid realiseren dan wij met 50.000 tot 100.000 opleggers per jaar.

Het blijft te zeggen dat Reacha meer is dan alleen "aluminium stokken, wat stof en een paar velgen". Laten we beginnen met het feit dat we geen palen gebruiken, maar buizen... En zo hebben we er elk jaar meer Klantengetuigenissen om de commentaren op sociale media tegen te gaan: "Goed doordacht, het is het geld zeker waard.", "In het begin was ik sceptisch omdat de prijs eigenlijk boven mijn budget lag. Nu ben ik helemaal opgewonden.", "De prijs is hoog, maar absoluut gerechtvaardigd. Beste trailer die ik tot nu toe heb gehad." en nog veel meer.

Houd er rekening mee dat bij geen enkel reach-model een fietsadapter wordt meegeleverd. Want veel reacha-klanten gebruiken de SPORT-, CITY-, PRO- en XXL-modellen uitsluitend als steekwagen. En bij de reacha WEBER is de keuze van de juiste Weber trekhaak sterk afhankelijk van de constructie van de fiets waaraan de aanhanger wordt bevestigd. Daarom Fietsconnector 2.0 en de Weber trekhaak type E Alleen verkrijgbaar als accessoire of in een set.

Voor transport in de stad en objecten tot 1,8 meter, adviseren wij de reacha CITY of de reacha WEBER.
reacha SPORT en PRO daarentegen zijn ontworpen voor sportartikelen tot een lengte van 4,5 meter. Te transporteren goederen met een lengte tot 5 meter zijn echter ook met een paar simpele stappen en trucs te bereiken. Voor bijzonder hoge belastingen bij handmatige bediening adviseren wij de reacha PRO met een laadvermogen tot 80 kg.De reacha XXL wordt dan gebruikt voor alles boven de 5 meter (kano's, tweezitters, vouwboten, viskajaks enz.).
Alle afmetingen van de reacha-modellen vindt u in detail op onze Productafmetingen pagina.

De reacha SPORT-, reacha CITY-, reacha WEBER- en reacha PRO-modellen worden geleverd met ons aluminium frame in standaardafmetingen. Bij de reacha PRO is ook de disselbevestiging verstevigd. De reacha XXL daarentegen heeft een eigen XXL-frame dat 30 cm langer en 10 cm breder is. Bij de breedteverstelling van het frame moet altijd de lengte van de dissel aangepast worden.

Hier vindt u alle afmetingen van de reacha-modellen en onze accessoires in de verschillende instellingen. U kunt een video vinden waarin we laten zien hoe u het bereik in ons kunt aanpassen Videogalerie.

Zorg ervoor dat u zich houdt aan de geldende verkeersregels in uw land voordat u de aanhangwagen op de weg gebruikt.

Bij gebruik van de trolley als fietsaanhanger moet de verlichting achteraf worden aangebracht in overeenstemming met de wetten en verkeersregels van het land waarin deze wordt gebruikt. We leveren ook vier DIN-gecertificeerde reflectoren met montageklemmen bij elke Bike Connector.

Wanneer u 's avonds of in het donker of in tunnels rijdt, moet u mogelijk een zelfverlichtend licht installeren.

Als transparant bedrijf hebben we er bewust voor gekozen om onze verpakkings- en verzendkosten niet te verbergen in de verkoopprijzen van de reacha modellen. Bovendien kost verzending, gezien de grootte van onze producten, niet alleen een paar euro, maar varieert het ook enorm, afhankelijk van of we in binnen- of buitenland verzenden. Alleen al de verzendverpakking voor een bereik kost ons zo'n €5, omdat we deze lokaal en zo duurzaam mogelijk laten produceren. Ook hechten wij veel belang aan de betrouwbaarheid van onze verzendpartner en werken wij niet met goedkope verzenders. Daarnaast verzenden wij met DHL gaat voor groen CO2-neutraal om onze voetafdruk verder te verkleinen.

U vindt een overzicht van onze verzendkostenhier.

Houd er rekening mee dat de prijzen op onze homepage exclusief verzendkosten en eventuele douanerechten zijn. De verzendkosten worden pas berekend in de winkelwagen bij het afrekenen (laatste stap voor betaling), afhankelijk van wat je besteld hebt en of we binnen of buiten Duitsland verzenden.

reacha is in de eerste plaats ontwikkeld als aanhangwagen en niet specifiek voor het vervoeren van dieren. Uiteraard kan een container die bedoeld is voor het vervoeren van dieren, zoals een hondenbench of iets dergelijks, mits voldoende vastgezet op de reikwijdte vervoerd worden. Vooral met het platform als laadruimte mag niets de bevestiging in de weg staan.

Of jouw hondenbench of andere bak op de reikwijdte past, kun je zien aan de hand van de afmetingen op de productpagina's en onze Productafmetingen pagina verwijderen.

Voordelen van de fietskarren van reacha

Dankzij het reacha modulaire principe, dat wij steeds verder uitbouwen, combineren onze reacha fietskarren vele voordelen die andere fietskarren slechts gedeeltelijk kunnen waarmaken.

Klimaatvriendelijk op weg

Veel surfers en SUP-rijders zullen het probleem kennen. Het vervoer van uitrusting zoals SUP's, surfplanken of kajaks naar uw favoriete plek is vaak alleen mogelijk met de auto. Veel watersporters willen hun SUP of surfplank op een zo klimaatvriendelijk mogelijke manier naar het meer of strand vervoeren.

Een fietskar voor SUP en surfplank is hiervoor ideaal. De reacha fietskarren voor SUP boards, surfboards en kajaks zijn om deze reden ontwikkeld.

Alle vrachtopleggers van reacha maken klimaatneutraal vervoer van materieel mogelijk. Het beste: met de fietskarren voor SUP, surfplank of kajak, bespaart u zich het zoeken naar een parkeerplaats. Met de reacha kunt u direct naar het water fietsen! Wie klimaatvriendelijk onderweg wil zijn, kan dat doen met de reacha DIY. De doe-het-zelf fietskar wordt geleverd zonder banden, zodat je oude fietsbanden een tweede kans kunt geven!

Fietskar voor SUP, surfplank en kajak

Dankzij de lange dissel kunt u met de reacha fietskar grote sportuitrustingen vervoeren. Of het nu is als fietskar voor SUP of als transportkar voor surfplanken. Transportmaterieel tot een lengte van 5 m met een reacha met SPORT-dissel. De reacha cargo trailer is het perfecte SUP accessoire voor lange uitrustingen!

Voor wie een shortboard of kampeeruitrusting wil vervoeren, is de korte CITY dissel, de reacha fietskar, ideaal. Met de CITY-dissel zijn de fietskarren minder geschikt als SUP-trolley. Maar de CITY-dissel maakt van uw fietskar een team voor uitstapjes naar de stad en het platteland.

Welk reacha model ook bij u past, met de transportaanhangers voor fietsen bent u perfect voorbereid op uw dagelijks leven. Als SUP-fietskar of als boodschappenkarretje!

Past op bijna elke fiets

Of het nu gaat om een mountainbike van Canyon of een e-bike van Herkules. Met de Bike Connector kunnen de fietskarren voor SUP, surfplank en kajak op bijna elke fiets worden aangesloten. Zolang uw fiets een normale zadelpen heeft, is het geen probleem om uw SUP met de reacha te trekken. Een bagagerek is geen probleem voor de reacha fietskarren.

De reacha transportopleggers zijn ook geschikt als handopleggers. Dankzij de eindbuis van de fietskoppeling wordt de reacha fietskar een trolley of SURF trolley. Zo kunt u uw SUP of surfplank met de reacha naar het water trekken en uw fiets achterlaten!

Suche