Een video zegt meer dan duizend woorden. In deze korte video krijgt u een indruk van wat ons bereik zo bijzonder maakt.
reacha is ontworpen als een handkar die ook als fietsaanhanger kan worden gebruikt. De vorm van het frame en de dissel zijn zo gekozen dat u de beladen aanhanger comfortabel en over grote afstanden kunt trekken, ook in handmatige modus. Met de optioneel verkrijgbare Bike Connector kun je de bolderwagen vervolgens ombouwen tot fietsaanhanger. Aan- en afkoppelen is kinderspel dankzij de kliksluiting en zonder gereedschap.
De reacha SPORT-dissel kan op elk moment worden uitgetrokken en verlengd met behulp van de kliksluitingen. Daarnaast is de Bike Connector 2.0 uitbreidbaar.
Het gebruik van zeer sterke geanodiseerde aluminium buizen uit België zorgt voor een laag gewicht met tegelijkertijd maximale stabiliteit.
Daarnaast hebben we tijdens de ontwikkeling plastic teruggebracht tot het strikt noodzakelijke. Voor de overige kunststof onderdelen gebruiken we zogenaamde "injected carbon", dat voornamelijk afkomstig is van gerecycled koolstofvezel uit de luchtvaart. Het is bijzonder stabiel en duurzaam.
“Het komt toch allemaal uit China! En daar willen ze zoveel geld voor!” Helaas horen we steeds van mensen die in aanraking komen met onze advertenties op social media, maar niet de moeite nemen om daadwerkelijk met reacha om te gaan. We kunnen nu met trots zeggen dat 85% van het bereik in Europa wordt geproduceerd.Eindelijk komen alle onderdelen hier bij Tegernsee samen. Daar worden de laatste onderdelen in elkaar gezet, alles gecontroleerd en dan ingepakt en verzonden. Hieronder krijgt u een gedetailleerd inzicht in onze toeleveringsketen.
Elk Reacha frame kan zonder gereedschap in de breedte versteld worden door middel van drukknopen.
Elke reacha is modulair uit te breiden door middel van de kliksluitingen. Het maakt niet uit of het om een extra laadbeugel, een tweede dissel of een andere laadbak gaat. Met slechts enkele eenvoudige stappen en zonder gereedschap heeft u uw bereik omgebouwd en klaargemaakt voor verdere doeleinden.
traploos in lengte en breedte verstelbaar; demonteer in minuten; zonder gereedschap
verander wielen op elk moment; trekstangen wijzigen; bevestig extra accessoires
hoogwaardig gecoat aluminium; koolstofversterkte kunststof
optimaal in balans; Losmaken en bevestigen in seconden
85% van de componenten uit de EU; aluminium geproduceerd in België; ons doel = 99% EU
Wij monteren en verzenden uw reacha vanuit Gmund am Tegernsee met oog voor detail. Omdat duurzaamheid belangrijk voor ons is, hechten we ook veel waarde aan kwaliteit en de kortst mogelijke afstanden tot onze producenten.
Onze geanodiseerde aluminium buizen worden geproduceerd en op de juiste lengte gesneden door een gerenommeerde aluminiumfabrikant in België. Aangezien we een zeer kleine klant zijn, houdt ons inzicht in de toeleveringsketen hier op en kunnen we helaas niet precies zeggen waar het aluminium zelf vandaan komt.
De reacha wielen worden voor ons geproduceerd door een ervaren Italiaanse bandenfabrikant.
Onze verzendverpakkingen van golfkarton halen we bij Lengries, net voor de Oostenrijkse grens. De grondstoffen voor de productie zijn meestal gerecycled golfkarton en sloophout uit de Beierse en Oostenrijkse bossen, dat nauwelijks geschikt is voor andere toepassingen dan golfkarton.
Op ons hoofdkantoor in Gmund am Tegernsee komt alles samen. Bijzonder belangrijke onderdelen, zoals de fietsconnector, worden hier door ons gemonteerd en op functionaliteit gecontroleerd. Dan pakken we ze veilig voor je in en sturen ze op reis met DHL.
Ons frame wordt in het Beierse stadje Rosenheim met de hand gebogen uit aluminium strengbuizen en voorzien van de overige onderdelen zoals de snaplocks.
Helaas kunnen we ook niet om China heen. We blijven ons textiel voor koffers, neopreen en fietsconnectoren uit China halen. We proberen ze zo goed mogelijk per trein naar Duitsland te verschepen.
Ook de stuurpen voor de achterkant van de Bike Connector 2.0 wordt nog steeds in China geproduceerd door middel van spuitgieten. Uiteraard proberen wij, indien mogelijk, voor vervoer de trein naar Europa te gebruiken.
Vroeger kwamen alle banden uit Taiwan, nu zijn alleen de reflectoren die bij de fietsconnector horen nog over.
Ons frame wordt in het Beierse stadje Rosenheim met de hand gebogen uit aluminium strengbuizen en voorzien van de overige onderdelen zoals de snaplocks.
Onze verzendverpakkingen van golfkarton halen we bij Lengries, net voor de Oostenrijkse grens. De grondstoffen voor de productie zijn meestal gerecycled golfkarton en sloophout uit de Beierse en Oostenrijkse bossen, dat niet geschikt is voor andere toepassingen dan golfkarton.
Op ons hoofdkantoor in Gmund am Tegernsee komt alles samen. Bijzonder belangrijke onderdelen, zoals de fietsconnector, worden hier door ons gemonteerd en op hun werking gecontroleerd. Dan pakken we ze veilig voor je in en sturen ze op reis met DHL.
Onze geanodiseerde aluminium buizen worden in België geproduceerd en op de juiste lengte gesneden. Aangezien we een zeer kleine klant zijn, houdt ons inzicht in de toeleveringsketen hier op en kunnen we helaas niet precies zeggen waar het aluminium zelf vandaan komt.
De reacha wielen worden voor ons geproduceerd door een Italiaanse bandenfabrikant.
Hoewel 85% van onze toegevoegde waarde nu in de EU zit, kunnen we ook niet om Azië heen. We blijven ons textiel voor koffers, neopreen en fietsconnectoren uit China halen. Ook de stuurpen voor de achterkant van de Bike Connector wordt in China geproduceerd door middel van een spuitgietproces. Vroeger kwamen alle banden uit Taiwan, nu zijn alleen de reflectoren die bij de fietsconnector horen nog over. We proberen ze zo goed mogelijk per trein naar Duitsland te verschepen.