FAQ

De verschillende modellen

Als u het nog steeds niet zeker weet, bekijk dan onze video waarin een van onze oprichters de verschillende modellen uitlegt.

Onze modellen zijn onderverdeeld in 5 categorieën: DIY - SPORT - CITY - PRO - XL 

De DIY-, SPORT- en PRO-modellen hebben allemaal dezelfde framemaat en dissellengte. Ze zijn ontworpen voor sportartikelen tot een lengte van 14 ”(427 cm). Maar ook getransporteerde goederen met een lengte tot 5 meter zijn met een paar simpele stappen en trucs te bereiken.

In tegenstelling tot de hierboven genoemde modellen heeft het CITY-model een kortere dissel en is daardoor wendbaarder en ideaal voor transporten en shoppen in de stad. Maar je kunt ook gemakkelijk kortere surfspullen vervoeren. 

De reacha XL heeft - zoals de naam al doet vermoeden een frame dat 30 cm langer en 10 cm breder is dan de andere modellen. De XL kan grotere boten (kano's, tweezitters, opvouwbare boten, viskajaks, etc.) van meer dan 5 meter aan.

reacha DIY
verkrijgbaar in 3 verschillende versies sport - city - xl | zonder banden en zonder laadbeugel (bow):
- city - normaal frame met dissel van het CITY-model
- sport - normaal frame met dissel van het SPORT-model
- xl - XL frame en dissel
U vindt meer gedetailleerde informatie over de product pagina.

reacha CITY
verkrijgbaar met 3 verschillende wielensets inclusief zijstandaards:
- compact 20" = 20" x 2,00 
- street 24" = 24" x 2,00
- beach 20" fat = 20" Fatbike x 4,00
Meer gedetailleerde informatie is te vinden op de product pagina.

reacha SPORT
verkrijgbaar met 3 verschillende wielsets inclusief 1 laadbeugel (bow):
- compact 20" = 20" x 2,00 
- street 24" = 24" x 2,00
- beach 20" fat = 20" Fatbike x 4,00
Meer gedetailleerde informatie is te vinden op de product pagina.

reacha XL
verkrijgbaar met 3 verschillende wielsets inclusief 2 laadbeugel (bow):
- compact 20" = 20" x 2,00 
- street 24" = 24" x 2,00
- beach 20" fat = 20" Fatbike x 4,00
Meer gedetailleerde informatie is te vinden op de Product pagina.

reacha PRO
26" fatbike x 4.00 banden met roestvrij stalen kogellagers inclusief zwart of wit gepoederde aluminium zijpanelen - kan worden bedrukt als advertentieruimte.
Meer gedetailleerde informatie is te vinden op de product pagina.

Nadat de recha door veel klanten als handkar wordt gebruikt, is de fietsadapter alleen verkrijgbaar als accessoire.

Het frame van elke reacha heeft dezelfde grootte. Bij de breedteverstelling van het mainframe moet de lengte van de dissel ook altijd worden aangepast.
Hier vindt u een foto met de afmetingen in de verschillende instellingen. Een video waarin we laten zien hoe we de reacha kunnen aanpassen is te vinden in onze videogalerij.

De reacha DIY wordt als het ware als "blanco" aangeboden. Bij deze variant kunnen oude fietsbanden worden geupcycled, en kunnen naar behoefte accessoires worden gekozen.

In ons reacha modulair-systeem assortiment hebben wij 2 verschillende frame maten en 2 verschillende dissellengtes, die wij aanbieden in de categorie DIY zonder banden en zonder accessoires:

reacha DIY sport - standaard frame + dissel SPORT; ontworpen voor sportuitrusting tot 14" (427 cm).

reacha DIY city - standaard frame + verkorte dissels; voor een betere wendbaarheid in de stad of in winkelcentra, slijterijen, doe-het-zelfzaken, enz.

reacha DIY xl - XL frame (30 cm meer breedte en 10 cm meer lengte) + dissel SPORT, voor grote objecten van meer dan 5 meter.

De wielsteunen van de reacha zijn ontworpen voor voorwielen met een naafbreedte van 100 mm, een minimale diameter van 20 "en een maximale diameter van 28". De breedte van de banden mag niet groter zijn dan 4,0 ".

Er is geen gereedschap nodig om de reacha te monteren of demonteren.

Als accessoires (Bow / Bike Connector) direct bij de eerste bestelling worden gekocht, komen alle accessoires al gemonteerd bij u aan.

Als je later accessoires (Bow / Bike Connector) aanschaft, heb je niet meer dan een inbussleutel nodig om deze op de reacha te monteren.

Voor de zekerheid wordt elke stap beschreven in onze gebruiksaanwijzing.

Onze reacha is geen product van industriële massaproductie.

Het hart van onze reacha, het frame, wordt in kleine series met de hand gemaakt in Opper-Beieren. De hoge-sterkte en gecoate aluminium buizen uit de Belgische productie worden met een speciale procedure bij onze partner in de omgeving van Rosenheim in de definitieve vorm gebracht. Als gevolg van deze bewust gekozen productievolgorde kan de coating enigszins vertroebeld zijn of kunnen er lichte bewerkingssporen op het oppervlak van de buizen voorkomen.

We hebben gekozen voor een opslag- en transportconept dat bijna verpakkingsvrij is. De meest duurzame benadering, maar hierdoor iets grotere kans op kleine bewerkingssporen. Onlangs zijn wij erin geslaagd het volume plastic folie met 90% te verminderen en het volume kartonnen dozen met meer dan 50% te verminderen.

Wij gebruiken de overblijvende verpakkingen meermaals bij toerbeurt en schakelen geleidelijk over op duurzaam geproduceerde kartonnen verpakkingen. Deze bewuste keuze kan ook leiden tot lichte beschadiging van het oppervlak.

Het is voor ons belangrijk erop te wijzen dat deze aspecten geen invloed hebben op de functie of de duurzaamheid van ons product. Meer dan 1000 tevreden klanten zijn daar het levende bewijs van.

Fietskar

Bij gebruik van de trolley als fietsaanhanger moet de verlichting achteraf worden gemonteerd in overeenstemming met de wet- en regelgeving van het wegverkeer van het betreffende land waarin deze wordt gebruikt. We leveren ook vier DIN-gecertificeerde reflectoren met montageclips bij elke fietsaansluiting.
Als u 's avonds, in het donker of in tunnels rijdt, moet u wellicht een zelfverlichtende lamp installeren.
Zorg ervoor dat u bij de installatie voldoet aan de geldende verkeersregels in uw land voordat u de aanhanger in het verkeer gebruikt.

Om de reacha als fietskar te gebruiken bieden wij de zogenaamde Bike Connector als optioneel accessoire aan. Onze oprichter Floko laat zien hoe je hem op een fiets monteert in onze videogalerij.

U moet ongeveer 5 cm plannen voor het klittenband op de zadelpen.

Mocht de combinatie van zeer diepe zadelpenklem en bagagedrager niet echt werken, dan zou je de fietsverbinder onder het zadel moeten monteren en vervolgens de 2e smalle lus aan de zadelstang bevestigen.

Dit werkt echter alleen als de reacha niet met zijn maximale gewicht is belast.

De Multicharger werkt helaas niet met onze Bike Connector omdat de bagagedrager erg lang is, zeker bij deze modellen.

Wat kan worden vervoerd

Ons oorspronkelijke model van de reacha SPORT is ontworpen voor SUP boards tot 14'0 (ca. 427 cm) in lengte. Grotere voorwerpen passen ook op de reacha XL. Wij adviseren een maximale belasting van 35 kg bij gebruik als fietskar en een maximale belasting van 60 kg bij gebruik als handkar.

In 2021 hebben we niet alleen een oplossing gevonden voor de stad, maar ook voor onze enthousiaste vissers- en kanovrienden. De reacha XL is de juiste partner voor het vervoer van uw kano's, kajaks, tweezitters, vouwboten en viskajaks.  

Grotere boten gaan natuurlijk ook in de breedte, daarom hebben we de reacha XL 30 cm langer en 10 cm breder gemaakt dan al onze andere modellen.

Als u uw reacha XL wilt ombouwen tot een fietskar, staat u technisch niets in de weg.

Ja, als de reacha tenminste met een boog is uitgerust. Aan elke reacha kunnen maximaal twee van dergelijke zijbelastingsbeugels worden bevestigd. Bij sommige van onze modellen zijn één of zelfs twee strikken al in de leveringsomvang inbegrepen.

Het voordeel van het bevestigen van de sportuitrusting op de reacha rechtop is dat de reacha in zijn minimale breedte blijft, waardoor hij gemakkelijker te manoeuvreren en te verplaatsen is in het verkeer.

Online winkel en verzending

Als klein bedrijf bieden wij (nog) geen verzending aan naar alle landen buiten Europa. Wij accepteren daarom alleen factuur- en afleveradressen in EU-landen, evenals nieuwe bestellingen uit 2021 uit Zwitserland.

Wij proberen meer landen die buiten de EU vallen en andere continenten in ons klantensegment op te nemen. Dit zal echter alleen gebeuren wanneer wij kunnen voldoen aan voldoende kennis en voldoende capaciteit om de vraag op een gezonde en professionele manier na te komen.

Er zijn echter al enkele klanten uit landen buiten de EU die gebruik maken van de diensten van douanediensten/grenswinkels en via deze portaalsites bestellingen plaatsen. Er zijn verschillende soorten grenswinkels, waar u niet alleen de goederen kunt afgeven, maar sommige bieden zelfs inklaring en verzending naar uw eigen adres in het "niet-EU-land".

Andere klanten hebben kennissen/vrienden in de buurt van de grens en laten hun pakjes daarheen sturen, en worden soms zelf door de douane ingeklaard bij invoer in hun eigen land.

Omdat wij een transparant klein bedrijf zijn, berekenen wij onze verzendingskosten niet in onze producten.

Grote bedrijven bieden hun klanten gedeeltelijk gratis verzending aan, maar hier zijn de verzendkosten verrekend in de reeds vermelde prijzen. Deze bedrijven willen de koper overtuigen met de gratis verzending en ze het gevoel geven een voordeel te geven, dit is echter niet juist.

Wij proberen de transportafstanden van onze hoogwaardige materialen zeer laag te houden en doen het grootste deel van onze assemblage zelf in ons magazijn. Wij zijn hier erg trots op. Wij kunnen en willen de kosten voor verpakking/verzending niet verbergen in onze productprijzen.

We hebben ook besloten om klimaatneutraal te verzenden met DHL Go Green om onze voetafdruk nog verder te verkleinen.

Wij laten speciale kartonnen dozen maken voor de verzending van onze reacha, die uw trailer beschermen.Deze kartonnen doos valt ook onder het segment volumineuze goederen en heeft de maximale afmetingen van DHL. Bij andere leveranciers zou hiervoor een toeslag voor volumineuze goederen worden berekend.

Na het plaatsen en betalen van de bestelling in onze online shop, ontvang je direct een automatische e-mail van ons bestelsysteem.
Het is mogelijk dat deze e-mail in uw spamfolder terechtkomt, controleer daarom ook deze map.

Aan het begin van uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail. Wanneer we uw pakket klaarmaken voor verzending, ontvangt u de factuur voor uw aankoop per e-mail en een trackingnummer waarmee u uw pakket kunt volgen.

Als u geen e-mail heeft ontvangen, controleer dan uw spam-map.

Wanneer we uw pakket klaarmaken voor verzending, ontvangt u een e-mailmelding met een trackingnummer van DHL.

Hier kunt u uw pakket volgen en ook aan DHL vertellen hoe en waar u uw pakket wilt laten bezorgen.

Als u geen e-mail heeft ontvangen, controleer dan uw spam-map, onze automatische melding is daar mogelijk terechtgekomen.

Als je merkt dat je iets bent vergeten bij je bestelling, geen enkel probleem.

Zolang je nog geen e-mail hebt ontvangen waarin we de verzending hebben voorbereid, kunnen we je accessoires aan je bestelling toevoegen.

Plaats een andere bestelling rechtstreeks in onze online winkel en stuur ons een e-mail of bel ons.

We zullen proberen de door u bestelde onderdelen (Bike Connector / Bow) te monteren met de originele bestelling.

Hier vindt u een overzicht van onze verzendkosten.

Bedenk wel dat de prijzen vermeld staan op onze homepage exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden berekend bij het afrekenen, afhankelijk van wat u hebt besteld en of we binnen of buiten Duitsland verzenden.

Spoedverzendingen zijn helaas niet mogelijk.

We hebben ons hoofdkantoor in München, maar ons magazijn ligt iets verder weg van München.

Helaas heeft het logistiek en ook vanuit ecologisch oogpunt geen zin om individuele pakketten naar ons hoofdkantoor in München te vervoeren.

Afhalen is dus niet mogelijk.

Wij bieden aankopen op rekening aan met de betalingsdienstaanbieder Klarna als betaalmethode. U kunt meer informatie vinden over Klarna Pay Later hier.

Search